top of page
_DSC6409.jpg

ZRÍNYI BRAND

Zrinyi_Brand.png

A Zrínyi-család által évszázadokon át fennmaradt kettős, magyar-horvát kulturális és nyelvi kötődés, a gyökerekhez ragaszkodás, ugyanakkor a folyamatos innováció és újítások bevezetése, olyan történelmi hagyomány, amelynél jobbat keresve sem találhatunk.

Célunk egy olyan gasztronómiai brand létesítése, amely segítségével a klasszikus értékek megőrzése párosul a modern kor követelményeivel, ahol a tradícióra épülő fejlődés valósulhat meg.

A hagyományok tekintetében egészen a csáktornyai Zrínyi-szakácskönyvig nyúlunk vissza és onnan vezetjük le a magyar, horvát, azaz a pannon konyha sajátosságait.

Azokat az ételeket helyezzük fókuszba, amelyeknek évszázados gyökere van és amelyek szerves fejlődéssel épültek bele a gasztronómiai történelmünkbe.

A Zrínyik kora, a török kor Magyarországon (és részben Horvátországban) lehetőséget ad az első írásos gasztronómiai emlékeink feltárására, újragondolására és hasznosítására: a turisztikai vonzerők javítására szolgálhat, ha a szellemi, történelmi, és a borgasztronómiai kulturális örökség komplexen jelenik meg kínálatunkban.

A Zrínyi Gasztronómiai Brand létrehozásával egy olyan termelői-szolgáltatói közösség alakulna meg, amely értékalapú közösségként szolgálná úgy a tagok, mint a vásárlók és vendégek érdekeit.

A Zrínyi Gasztronómiai Brand két fő ága a szolgáltatók és a termelők, amelyek megfelelnek a tervezett jelmondatnak:

HU: Zrínyi Hagyományos Minőség,
HR: Zrinski Tradicionalna Kakvoća,
EN: Zrínyi/Zrinski Traditional Quality.

A ZRÍNYI GASZTRONÓMIAI BRAND ÁLTALÁNOS CÉLJAI

ISMERD MEG A ZRÍNYI GASZTRONÓMIAI BRANDET!

A Zrínyi Gasztronómiai Brand a hagyományos magyar és horvát gasztronómiai értékek megőrzése érdekében igyekszik a jelenleg hatósági szabályozásnál szigorúbb elvek és kritériumok mentén meghatározni, kik is csatlakozhatnak a brandhez, kik viselhetik a védjegyet, kikkel lehet hosszú távon értékközösséget építeni, amely a fenntartható és örökségre épülőt gasztronómiai jövőt jelenti.

Jelen tanulmány összeállításával az elméleti és gyakorlati alapok teremtődtek meg, amelyek sikeres implementálásával szélesebb körben is megmutathatóvá válik a több száz éves közös gasztronómiai örökség, megmutathatóak lesznek az egyediségek és értékek, emellett a fejlődés sem állhat le és ennek is lehet egyszerre keretrendszert és katalizátorokat nyújtani.

A BRAND OTTHONA A TENKES CSÁRDA

Hivatalos említés először „csak” az 1890-es években esik egy csarnótai csárdáról, a kollektív emlékezetben pedig régmúlt idők óta mint „betérő csárda”, majd Kövesi csárda kap helyet. 20 éve - az akkor már Tenkes csárda - gyönyörű homlokzatából egy omladozó „kódisállás” állt csupán. Külleme mára elődeinktől örökölt hagyományaink tiszteletét közvetíti, de a lepusztult épületet ilyen formára Kovács Gábor álmodta meg 2000-ben és anyagi ráfordítást nem sajnálva, mindenét értékesítve beleálmodta mindazt, mi ma látható az egykori romhalmaz helyén.

bottom of page